הכנה לאודישן
אני שמעון מימרן ואני שחקן במאי ומורה למשחק.
אחד הדברים המרגשים המלחיצים המפתיעים והמשמחים במקצוע שלנו שנקרא משחק הוא אודישן. הרבה שחקנים אפילו מנוסים מאד וכמובן מתחילים מתרגשים נלחצים ומנסים לעשות את המיטב שלהם כדי להצליח באודישן.
אודישן מבחן בד או מבחן במה הוא בעצם ראיון הקבלה הראשוני שלך לתפקיד בסרט, תפקיד בתאטרון או לביה"ס למשחק. ובשתיים עד שלוש דקות אתה צריך לתת את כולך, להגיע ממצב של אפס למצב של מאה כדי שיבחרו בך לתפקיד הזה. שיבינו שאתה השחקן הכי טוב לתפקיד הזה. שיבנו שאתה המגניב ביותר לתפקיד הזה. שאתה חד פעמי לתפקיד הזה. שאתה מאוד מיוחד לתפקיד הזה. שאתה נעים לעבודה בתפקיד הזה. שאתה יצירתי לתפקיד הזה. ושאתה גמיש ומקצועי והרציני ביותר לתפקיד הזה.
כל כך הרבה דברים להעביר ברגע אחד מרגע הכניסה שלך לחדר האודישנים עד ליציאתך. זהו זמן האודישן שלך. איך אתה נראה איך אתה מתנהג איך אתה מדבר איך אתה עומד ומה מידת רצינות ההכנה של מה שעליך לעשות. כשחקן שנבחן לאודישנים רבים וכבמאי ומורה למשחק שערך אודישנים רבים לשחקנים אחרים, וכמורה שהכין הרבה שחקנים לאודישנים מוצלחים, שמתי לב שיש את השנייה הזו שהבמאי המלהק או עורך האודישנים מזדקף בכיסאו ומשהו תופס אותו. משהו מתרחש בחדר איזה קסם שאי אפשר לתת לו מילים.
שמתי לב שהקסם הזה מתרחש כאשר משהו בתוכי מאד רגוע מאד מוכן. שהכנתי את עצמי טוב לאודישן משלב שינון הטקסט ועד ידיעה מוחלטת מה אני עושה בכל רגע ורגע. ואז מגיע הדבר הנעלם, הקסום שאי אפשר לתאר אותו במילים רגע היצירה, שהופך את האודישן לחד פעמי. הרגע הזה מחייב המון המון הכנה ואז אתה מאפשר לרגע הזה לקרות.
כדי לשמוע על הרגע הזה, כדי לתרגל את הרגע הזה, אני מזמין אותך להגיע לשיעור הכנה לאודישן. אני מזמין אותך 'לשחק אותה'.
השאירו פרטים:
10 עצות מועילות לאודישן מוצלח
החלום שלך הוא להיות שחקן.
אתה מקבל הזדמנות להיבחן לבי"ס למשחק, לתפקיד בסרט או לתיאטרון ואז אתה מרגיש חסר שליטה. מי יהיו הבוחנים? האם יאהבו אותי או לא? האם אני בכלל מתאים? איך בכלל אני אמור בשתי דקות להראות שאני טוב? שאני מיוחד? איך אני בכלל יכול ל'שחק אותה'?
מנסיוני שמתי לב שמה שמפריד בין אנשי מקצוע ש'משחקים אותה' לכאלו שלא, אינו השראה, גם לא אינטליגנציה, גם לא מראה, אלא הכנה וביצוע. אני מציע לך לקחת שליטה על האודישן שלך.
